2017. november 24., péntek
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sanyi
2017. november 24., péntek
10:00
2017. november 25., szombat
18:00
2017. november 26., vasárnap
10:00
2017. november 28., kedd
19:30
2017. december 01., péntek
10:00
2017. december 02., szombat
18:00
2017. december 03., vasárnap
10:00
Fehér Ádám
2017. november 24., péntek
07:00
08:00
2017. november 27., hétfő
08:00
2017. november 28., kedd
08:00
2017. november 30., csütörtök
09:00
2017. december 01., péntek
07:00
08:00
Kovács Zsuzsa
2017. november 27., hétfő
16:30
2017. november 30., csütörtök
16:30
Perczel Dóra
2017. november 25., szombat
12:15
2017. december 02., szombat
12:15
Pilisy Zsófi
2017. november 27., hétfő
10:00
2017. november 29., szerda
11:00
Pázmándi Nóra
2017. november 28., kedd
09:00
2017. november 29., szerda
16:30
Rábel Sándor
2017. november 24., péntek
17:30
2017. november 25., szombat
08:15
2017. november 29., szerda
20:30
2017. november 30., csütörtök
19:30
20:30
2017. december 01., péntek
17:30
2017. december 02., szombat
08:15
Tóth Richárd
2017. november 25., szombat
10:15
2017. november 26., vasárnap
18:00
2017. november 28., kedd
16:30
2017. december 02., szombat
10:15
2017. december 03., vasárnap
18:00
2017. november 24., péntek
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Ádám
07:00
08:00
Rábel Sándor
17:30
2017. november 25., szombat
Bikics Sanyi
18:00
Perczel Dóra
12:15
Rábel Sándor
08:15
Tóth Richárd
10:15
2017. november 26., vasárnap
Bikics Sanyi
10:00
Tóth Richárd
18:00
2017. november 27., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Kovács Zsuzsa
16:30
Pilisy Zsófi
10:00
2017. november 28., kedd
Bikics Sanyi
19:30
Fehér Ádám
08:00
Pázmándi Nóra
09:00
Tóth Richárd
16:30
2017. november 29., szerda
Pilisy Zsófi
11:00
Pázmándi Nóra
16:30
Rábel Sándor
20:30
2017. november 30., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Kovács Zsuzsa
16:30
Rábel Sándor
19:30
20:30
2017. december 01., péntek
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Ádám
07:00
08:00
Rábel Sándor
17:30
2017. december 02., szombat
Bikics Sanyi
18:00
Perczel Dóra
12:15
Rábel Sándor
08:15
Tóth Richárd
10:15
2017. december 03., vasárnap
Bikics Sanyi
10:00
Tóth Richárd
18:00