2017. július 28., péntek
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sanyi
2017. július 28., péntek
08:00
10:00
2017. július 29., szombat
17:00
2017. július 30., vasárnap
10:00
2017. július 31., hétfő
08:00
2017. augusztus 01., kedd
19:30
2017. augusztus 02., szerda
10:00
2017. augusztus 04., péntek
10:00
2017. augusztus 05., szombat
18:00
2017. augusztus 06., vasárnap
10:00
Fehér Viktória
2017. július 30., vasárnap
18:00
2017. augusztus 02., szerda
16:30
2017. augusztus 06., vasárnap
18:00
Fehér Ádám
2017. augusztus 01., kedd
08:00
2017. augusztus 04., péntek
08:00
Pázmándi Nóra
2017. július 31., hétfő
10:00
2017. augusztus 01., kedd
09:00
2017. augusztus 03., csütörtök
09:00
Rábel Sándor
2017. július 28., péntek
17:30
2017. július 29., szombat
08:15
2017. július 31., hétfő
17:30
2017. augusztus 02., szerda
20:30
2017. augusztus 03., csütörtök
19:30
20:30
2017. augusztus 04., péntek
17:30
2017. augusztus 05., szombat
08:15
2017. július 28., péntek
Bikics Sanyi
08:00
10:00
Rábel Sándor
17:30
2017. július 29., szombat
Bikics Sanyi
17:00
Rábel Sándor
08:15
2017. július 30., vasárnap
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Viktória
18:00
2017. július 31., hétfő
Bikics Sanyi
08:00
Pázmándi Nóra
10:00
Rábel Sándor
17:30
2017. augusztus 01., kedd
Bikics Sanyi
19:30
Fehér Ádám
08:00
Pázmándi Nóra
09:00
2017. augusztus 02., szerda
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Viktória
16:30
Rábel Sándor
20:30
2017. augusztus 03., csütörtök
Pázmándi Nóra
09:00
Rábel Sándor
19:30
20:30
2017. augusztus 04., péntek
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Ádám
08:00
Rábel Sándor
17:30
2017. augusztus 05., szombat
Bikics Sanyi
18:00
Rábel Sándor
08:15
2017. augusztus 06., vasárnap
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Viktória
18:00

Videók