2018. augusztus 19., vasárnap
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sándor
2018. augusztus 24., péntek
10:00
2018. augusztus 26., vasárnap
10:00
Fehér Ádám
2018. augusztus 20., hétfő
08:00
2018. augusztus 21., kedd
08:00
2018. augusztus 22., szerda
11:00
2018. augusztus 23., csütörtök
09:00
2018. augusztus 24., péntek
07:00
08:00
Kilián Csillag
2018. augusztus 23., csütörtök
10:00
Kovács Zsuzsa
2018. augusztus 20., hétfő
16:15
2018. augusztus 23., csütörtök
16:15
Pilisy Zsófi
2018. augusztus 20., hétfő
18:15
2018. augusztus 21., kedd
19:15
Péntek Réka
2018. augusztus 21., kedd
09:00
2018. augusztus 25., szombat
12:15
19:00
Rábel Sándor
2018. augusztus 22., szerda
20:15
2018. augusztus 23., csütörtök
19:15
20:15
2018. augusztus 24., péntek
17:15
2018. augusztus 25., szombat
08:15
10:15
15:00
Tóth Péter
2018. augusztus 21., kedd
15:15
Tóth Richárd
2018. augusztus 19., vasárnap
12:00
16:00
18:00
2018. augusztus 20., hétfő
10:00
2018. augusztus 21., kedd
16:15
20:15
Varga Diana
2018. augusztus 19., vasárnap
09:00
10:00
Zsebedits Patrik
2018. augusztus 22., szerda
06:15
08:00
10:00
15:15
17:15
2018. augusztus 23., csütörtök
06:15
2018. augusztus 24., péntek
15:15
2018. augusztus 26., vasárnap
12:00
16:00
18:00
2018. augusztus 19., vasárnap
Tóth Richárd
12:00
16:00
18:00
Varga Diana
09:00
10:00
2018. augusztus 20., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Kovács Zsuzsa
16:15
Pilisy Zsófi
18:15
Tóth Richárd
10:00
2018. augusztus 21., kedd
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
19:15
Péntek Réka
09:00
Tóth Péter
15:15
Tóth Richárd
16:15
20:15
2018. augusztus 22., szerda
Fehér Ádám
11:00
Rábel Sándor
20:15
Zsebedits Patrik
06:15
08:00
10:00
15:15
17:15
2018. augusztus 23., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Kilián Csillag
10:00
Kovács Zsuzsa
16:15
Rábel Sándor
19:15
20:15
Zsebedits Patrik
06:15
2018. augusztus 24., péntek
Bikics Sándor
10:00
Fehér Ádám
07:00
08:00
Rábel Sándor
17:15
Zsebedits Patrik
15:15
2018. augusztus 25., szombat
Péntek Réka
12:15
19:00
Rábel Sándor
08:15
10:15
15:00
2018. augusztus 26., vasárnap
Bikics Sándor
10:00
Zsebedits Patrik
12:00
16:00
18:00