2018. február 23., péntek
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sanyi
2018. február 23., péntek
10:00
2018. február 24., szombat
18:00
2018. február 25., vasárnap
10:00
2018. február 27., kedd
19:15
2018. március 02., péntek
10:00
2018. március 03., szombat
18:00
2018. március 04., vasárnap
10:00
Fehér Ádám
2018. február 23., péntek
07:00
08:00
2018. február 26., hétfő
08:00
2018. február 27., kedd
08:00
2018. február 28., szerda
11:00
2018. március 01., csütörtök
09:00
2018. március 02., péntek
07:00
08:00
Kovács Zsuzsa
2018. február 26., hétfő
16:15
2018. március 01., csütörtök
16:15
Perczel Dóra
2018. február 24., szombat
12:15
2018. március 03., szombat
12:15
Péntek Réka
2018. február 24., szombat
19:00
2018. február 26., hétfő
18:15
2018. február 27., kedd
09:00
12:00
2018. március 03., szombat
19:00
Rábel Sándor
2018. február 23., péntek
17:15
2018. február 24., szombat
08:15
2018. február 28., szerda
20:15
2018. március 01., csütörtök
19:15
20:15
2018. március 02., péntek
17:15
2018. március 03., szombat
08:15
Tóth Richárd
2018. február 23., péntek
15:15
2018. február 24., szombat
10:15
15:00
2018. február 25., vasárnap
12:00
18:00
2018. február 26., hétfő
10:00
2018. február 27., kedd
16:15
2018. február 28., szerda
08:00
2018. március 02., péntek
15:15
2018. március 03., szombat
10:15
15:00
2018. március 04., vasárnap
12:00
18:00
2018. február 23., péntek
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Ádám
07:00
08:00
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2018. február 24., szombat
Bikics Sanyi
18:00
Perczel Dóra
12:15
Péntek Réka
19:00
Rábel Sándor
08:15
Tóth Richárd
10:15
15:00
2018. február 25., vasárnap
Bikics Sanyi
10:00
Tóth Richárd
12:00
18:00
2018. február 26., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Kovács Zsuzsa
16:15
Péntek Réka
18:15
Tóth Richárd
10:00
2018. február 27., kedd
Bikics Sanyi
19:15
Fehér Ádám
08:00
Péntek Réka
09:00
12:00
Tóth Richárd
16:15
2018. február 28., szerda
Fehér Ádám
11:00
Rábel Sándor
20:15
Tóth Richárd
08:00
2018. március 01., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Kovács Zsuzsa
16:15
Rábel Sándor
19:15
20:15
2018. március 02., péntek
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Ádám
07:00
08:00
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2018. március 03., szombat
Bikics Sanyi
18:00
Perczel Dóra
12:15
Péntek Réka
19:00
Rábel Sándor
08:15
Tóth Richárd
10:15
15:00
2018. március 04., vasárnap
Bikics Sanyi
10:00
Tóth Richárd
12:00
18:00