2019. december 11., szerda
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sándor
2019. december 15., vasárnap
10:15
2019. december 17., kedd
20:15
2019. december 22., vasárnap
10:15
Fehér Ádám
2019. december 11., szerda
10:00
2019. december 12., csütörtök
09:00
2019. december 13., péntek
08:00
2019. december 16., hétfő
08:00
2019. december 17., kedd
08:00
09:00
2019. december 19., csütörtök
09:00
2019. december 20., péntek
08:00
Pilisy Zsófi
2019. december 11., szerda
06:15
2019. december 12., csütörtök
06:15
16:15
2019. december 13., péntek
06:15
2019. december 14., szombat
12:15
2019. december 15., vasárnap
08:15
2019. december 16., hétfő
06:15
2019. december 17., kedd
06:15
16:15
2019. december 18., szerda
06:15
2019. december 19., csütörtök
06:15
16:15
2019. december 20., péntek
06:15
2019. december 21., szombat
12:15
2019. december 22., vasárnap
08:15
Rábel Sándor
2019. december 11., szerda
20:15
2019. december 12., csütörtök
20:15
2019. december 13., péntek
17:15
2019. december 14., szombat
08:15
2019. december 18., szerda
20:15
2019. december 19., csütörtök
20:15
2019. december 21., szombat
08:15
Tóth Richárd
2019. december 13., péntek
15:15
2019. december 15., vasárnap
12:15
17:00
2019. december 20., péntek
15:15
2019. december 22., vasárnap
12:15
17:00
2019. december 11., szerda
Fehér Ádám
10:00
Pilisy Zsófi
06:15
Rábel Sándor
20:15
2019. december 12., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
16:15
Rábel Sándor
20:15
2019. december 13., péntek
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
06:15
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2019. december 14., szombat
Pilisy Zsófi
12:15
Rábel Sándor
08:15
2019. december 15., vasárnap
Bikics Sándor
10:15
Pilisy Zsófi
08:15
Tóth Richárd
12:15
17:00
2019. december 16., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
06:15
2019. december 17., kedd
Bikics Sándor
20:15
Fehér Ádám
08:00
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
16:15
2019. december 18., szerda
Pilisy Zsófi
06:15
Rábel Sándor
20:15
2019. december 19., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
16:15
Rábel Sándor
20:15
2019. december 20., péntek
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
06:15
Tóth Richárd
15:15
2019. december 21., szombat
Pilisy Zsófi
12:15
Rábel Sándor
08:15
2019. december 22., vasárnap
Bikics Sándor
10:15
Pilisy Zsófi
08:15
Tóth Richárd
12:15
17:00