2017. szeptember 25., hétfő
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sanyi
2017. szeptember 26., kedd
19:30
2017. szeptember 29., péntek
10:00
2017. szeptember 30., szombat
18:00
2017. október 01., vasárnap
10:00
2017. október 03., kedd
19:30
2017. október 06., péntek
10:00
2017. október 07., szombat
18:00
2017. október 08., vasárnap
10:00
Fehér Viktória
2017. október 01., vasárnap
18:00
2017. október 08., vasárnap
18:00
Fehér Ádám
2017. szeptember 29., péntek
08:00
2017. október 02., hétfő
08:00
2017. október 03., kedd
08:00
2017. október 06., péntek
08:00
Kovács Zsuzsa
2017. szeptember 28., csütörtök
16:30
2017. október 05., csütörtök
16:30
Pilisy Zsófi
2017. szeptember 25., hétfő
10:00
2017. szeptember 26., kedd
08:00
2017. október 02., hétfő
10:00
Pázmándi Nóra
2017. szeptember 26., kedd
09:00
2017. szeptember 27., szerda
16:30
2017. szeptember 28., csütörtök
09:00
2017. október 03., kedd
09:00
2017. október 04., szerda
16:30
2017. október 05., csütörtök
09:00
Rábel Sándor
2017. szeptember 25., hétfő
17:30
2017. szeptember 27., szerda
20:30
2017. szeptember 28., csütörtök
19:30
20:30
2017. szeptember 29., péntek
17:30
2017. szeptember 30., szombat
08:15
2017. október 02., hétfő
17:30
2017. október 04., szerda
20:30
2017. október 05., csütörtök
19:30
20:30
2017. október 06., péntek
17:30
2017. október 07., szombat
08:15
Varga Zsuzsa Marietta
2017. szeptember 25., hétfő
08:00
2017. szeptember 25., hétfő
Pilisy Zsófi
10:00
Rábel Sándor
17:30
Varga Zsuzsa Marietta
08:00
2017. szeptember 26., kedd
Bikics Sanyi
19:30
Pilisy Zsófi
08:00
Pázmándi Nóra
09:00
2017. szeptember 27., szerda
Pázmándi Nóra
16:30
Rábel Sándor
20:30
2017. szeptember 28., csütörtök
Kovács Zsuzsa
16:30
Pázmándi Nóra
09:00
Rábel Sándor
19:30
20:30
2017. szeptember 29., péntek
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Ádám
08:00
Rábel Sándor
17:30
2017. szeptember 30., szombat
Bikics Sanyi
18:00
Rábel Sándor
08:15
2017. október 01., vasárnap
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Viktória
18:00
2017. október 02., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
10:00
Rábel Sándor
17:30
2017. október 03., kedd
Bikics Sanyi
19:30
Fehér Ádám
08:00
Pázmándi Nóra
09:00
2017. október 04., szerda
Pázmándi Nóra
16:30
Rábel Sándor
20:30
2017. október 05., csütörtök
Kovács Zsuzsa
16:30
Pázmándi Nóra
09:00
Rábel Sándor
19:30
20:30
2017. október 06., péntek
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Ádám
08:00
Rábel Sándor
17:30
2017. október 07., szombat
Bikics Sanyi
18:00
Rábel Sándor
08:15
2017. október 08., vasárnap
Bikics Sanyi
10:00
Fehér Viktória
18:00