2018. október 19., péntek
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sándor
2018. október 21., vasárnap
10:15
2018. október 23., kedd
19:15
2018. október 28., vasárnap
10:15
Fehér Ádám
2018. október 19., péntek
07:00
08:00
2018. október 22., hétfő
08:00
2018. október 23., kedd
08:00
2018. október 25., csütörtök
09:00
2018. október 26., péntek
07:00
08:00
Kiss Tamara
2018. október 21., vasárnap
14:00
2018. október 28., vasárnap
14:00
Kovács Fruzsina Éva
2018. október 20., szombat
19:00
2018. október 27., szombat
19:00
Mucsi Edina
2018. október 19., péntek
10:00
2018. október 26., péntek
10:00
Pilisy Zsófi
2018. október 25., csütörtök
06:15
16:15
Péntek Réka
2018. október 19., péntek
15:15
2018. október 20., szombat
12:15
14:00
15:00
2018. október 23., kedd
09:00
Rábel Sándor
2018. október 19., péntek
17:15
2018. október 20., szombat
08:15
10:15
2018. október 22., hétfő
16:15
18:15
2018. október 24., szerda
15:15
20:15
2018. október 25., csütörtök
19:15
20:15
2018. október 26., péntek
17:15
2018. október 27., szombat
08:15
Tóth Péter
2018. október 21., vasárnap
08:15
2018. október 28., vasárnap
08:15
Tóth Richárd
2018. október 21., vasárnap
12:15
16:00
18:00
2018. október 22., hétfő
10:00
2018. október 23., kedd
15:15
16:15
2018. október 24., szerda
06:15
08:00
2018. október 26., péntek
15:15
2018. október 27., szombat
10:15
14:00
15:00
2018. október 28., vasárnap
12:15
16:00
18:00
Zsebedits Patrik
2018. október 24., szerda
11:00
2018. október 19., péntek
Fehér Ádám
07:00
08:00
Mucsi Edina
10:00
Péntek Réka
15:15
Rábel Sándor
17:15
2018. október 20., szombat
Kovács Fruzsina Éva
19:00
Péntek Réka
12:15
14:00
15:00
Rábel Sándor
08:15
10:15
2018. október 21., vasárnap
Bikics Sándor
10:15
Kiss Tamara
14:00
Tóth Péter
08:15
Tóth Richárd
12:15
16:00
18:00
2018. október 22., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Rábel Sándor
16:15
18:15
Tóth Richárd
10:00
2018. október 23., kedd
Bikics Sándor
19:15
Fehér Ádám
08:00
Péntek Réka
09:00
Tóth Richárd
15:15
16:15
2018. október 24., szerda
Rábel Sándor
15:15
20:15
Tóth Richárd
06:15
08:00
Zsebedits Patrik
11:00
2018. október 25., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
16:15
Rábel Sándor
19:15
20:15
2018. október 26., péntek
Fehér Ádám
07:00
08:00
Mucsi Edina
10:00
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2018. október 27., szombat
Kovács Fruzsina Éva
19:00
Rábel Sándor
08:15
Tóth Richárd
10:15
14:00
15:00
2018. október 28., vasárnap
Bikics Sándor
10:15
Kiss Tamara
14:00
Tóth Péter
08:15
Tóth Richárd
12:15
16:00
18:00